Tahrik hattı

PACCAR MX-13 ve MX-11 motorlarıyla desteklenen yeni XF, maksimum verimlilik, yüksek performans ve düşük işletme maliyetleri için geliştirilmiştir.

MX-13

PACCAR MX-13 Euro 6 motor

Euro 6 emisyon kurallarını karşılama, PACCAR MX-13 motorunun gelişiminin arkasındaki yön verici unsurlardan yalnızca biridir. Elbette, motorun son derece güvenilir ve sağlam olmasını istedik. Uygun Euro 5 ATe seviyelerinde bir yakıt ekonomisine ve tork yükleriyle en yüksek sürülebilirliğe sahip olması gerekir. PACCAR MX-13, kendisini kanıtlamış en son teknolojilerle akıllı teknik yenilikleri bir arada barındırmaktadır. Geniş 1000 ve 1425 dev/dak aralığında 303 kW/410 hp, 340 kW/460 hp ve 375 kW/510 hp ve 2000, 2300 ve 2500 Nm torklarla sunulmaktadır. Tüm bu güç yeni vites kutularımıza yönlendirilir. AS Tronic otomatik şanzımanın, yakıt verimliliğini daha da geliştirmek için EcoRoll (rölantideyken kamyonun yavaşlaması) ve FastShift (11. ve 12. vites arasında debriyajın devreye girmemesi) gibi benzersiz özellikleri vardır. En yeni nesil Intarder 3 daha düşük devirlerde daha yüksek çıkış sağlar.

Motor tipi Performans Tork

MX-13 303

303 kW/410 hp
(1.425 – 1.750 dev/dak)

2.000 Nm
(1.000 – 1.425 dev/dak)

MX-13 340

340 kW/460 hp
(1.425 – 1.750 dev/dak)

2.300 Nm
(1.000 – 1.425 dev/dak)

MX-13 375

375 kW/510 hp
(1.425 – 1.750 dev/dak)

2.500 Nm
(1.000 – 1.425 dev/dak)

MX-11

PACCAR MX-11 motor

10,8 litrelik yeni PACCAR MX motor geliştirilirken yüksek performans, düşük ağırlık ve düşük yakıt tüketimi en çok dikkat edilen noktalar olmuştur. Ek olarak, elbette güvenilirlik, hizmet ömrü ve optimal kullanılabilirlik de göz önünde bulundurulmuştur. PACCAR MX-11 motor, XF'te 320 kW/435 hp çıkışla kullanılabilir.

Motor tipi Performans Tork

MX-11 320

320 kW/435 hp
(1.450 – 1.700 dev/dak)

2.100 Nm
(1.000 – 1.450 dev/dak)

EAS

Egzoz gazı Son İşlem Sistemi (EAS)

Yakıt verimliliğini sağlarken sıkı Euro 6 emisyon gerekliliklerini karşılamak için DAF, gelişmiş PACCAR Euro 6 motorlarını bir SCR katalitik konvertörü ve bir dizel partikül filtresi gibi çeşitli egzoz gazı son işlem teknolojileri ile birleştirdi.

Şanzımanlar

Yeni vites kutuları

DAF CF Euro 6 ASTronic
Yeni XF standart olarak on iki vitesli manuel direct drive şanzıman ile donatılmıştır ve ağır uygulamalar için on altı vitesli bir vites kutusu da sunulmaktadır. Vites değiştirmeyi daha zahmetsiz hale getirerek ve vites kolunun hareketini kısaltarak konforu artıran "Servoshift" vites değiştirme yardımı, manuel vites kutusuyla birlikte standart donanım olarak sunulmaktadır. İşletme maliyetlerini azaltmak amacıyla kullanım ömrünü maksimum seviyeye çıkaran karbon senkromeç bilezikler kullanılmıştır. Kullanımı daha kolay hale getirmek için debriyaj pedalının hareket mesafesi 154 mm'den 135 mm'ye düşürülmüştür.

Yeni AS-Tronic otomatikleştirilmiş şanzımanlarda DAF'a özgü birçok yeni ve özel işlev kullanılmaktadır. Yeni geliştirilen yazılım ve yeni sensörler debriyaj hareketinin kademeli ve çok daha yumuşak bir şekilde gerçekleşmesini sağlayarak kalkış ve manevra sırasında performansı artırmaktadır.

EcoRoll sayesinde, hafif inişlerde debriyaj devreden çıkarak motor rölanti devrinde kontrollü bir "ilerleme" sağlar. Fast Shift, düşük yakıt tüketimine de katkıda bulunur.

Dingiller

Yeni arka dingiller

DAF dingil stabilink
Yeni XF'te dayanıklı, yeni SR1344 arka dingil kullanılmıştır. Bu, ağırlık açısından tamamen optimum seviyeye getirilmiş ve Stabilink yapısıyla birlikte kullanım için özel olarak tasarlanmıştır. Yeni dingilin özelliklerinden biri de düşük gürültü seviyesidir. Düşük yağ seviyesi (15 litre yerine 10 litre) yakıt tasarrufu sağlamakta ve uluslararası taşımacılık sektöründeki yağ değişimi maliyetlerini düşürmektedir.

13 ton yük kapasitesine sahip olan SR1344 dingil, 44 tona kadar ağırlığa ve 2300 Nm'ye kadar motor torkuna sahip araç kombinasyonlarında standart donanım olarak sunulmaktadır.

Arka dingilin özel uygulamalara uygun hale getirilebilmesi için 2,38:1 değerinden başlayan son redüksiyon oranları sunulmaktadır. SR1344 dingilde yeni tasarlanan mahruti dişli ve ayna dişlisi kullanılarak ağırlıktan 50 kilogram tasarruf sağlanmıştır.

Yüksek araç kombinasyonu ağırlıkları (44 tondan fazla) ve 375 kW/510 hp motora sahip araçlar için güncellenen SR1347 dingil düşük yağ seviyesine sahip olduğundan, yakıt tüketimini mümkün olduğunca uygun hale getirmekte ve işletme maliyetlerini düşürmektedir.

İlgili bilgiler

DAF XF Euro 6 sürücü talimatları

XF driver instructions

DAF XF Euro 6 kamyon mu kullanıyorsunuz? DAF YouTube kanalındaki sürücü talimatı videolarını izleyin.

Çalma listesini görüntüle

Azizoğlu DAF bayinizle iletişime geçin

DAF logo on dealer building

Daha fazlasını mı öğrenmek istiyorsunuz? DAF ürünleri ve hizmetleri hakkındaki bilmek istediğiniz her şeyi size anlatmaktan mutluluk duyacaktır.

İletişim formuna gidin

Bu sayfayı paylaş

Sizi bu sayfayı paylaşmaya davet ediyoruz